Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Assalamua'laikum..

Hi..!

Cactus adalah salah satu jenis tumbuhan yang mudah untuk ditanam dan dijaga terutama dikawasan yang kering, mempunyai pelbagai jenis Cactus yang cantik serta mudah untuk membesar.

Hanya perlu siram air sekurang-kurangnya seminggu sekali. Cara siram iaitu dengan spray diatas tanah. Tumbuhan hijau ini salah satu terapi semulajadi dalam membantu untuk mengurangkan tekanan.

Mari lihat beberapa hiasan pokok cactus yang sesuai diatas meja pejabat anda.

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat
Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Hiasan Pokok Cactus Yang Sesuai Diatas Meja Pejabat

Semua hiasan nampak comel dan cantikkan? Memang sangat sesuai untuk meja pejabat. Ianya tidak memakan ruang meja yang banyak. Cara penjagaan juga mudah! Walaupun ditinggalkan pada hari Sabtu dan Ahad, tetap pokok cactus ini hidup.

Selamat menanam! 

16 comments:

  1. Replies
    1. Kalau rajin, boleh buat sendiri kan kak..

      Delete
  2. Ha a cantiknyaaaa.... Kat rumah tu pun sesuai jugak tu Reen....
    Tetiba nak cari kaktus lah pulak hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaa aa rumah pun sesuai. Diy sendiri je kak hainom.. Nak jaga pun senang. Hihi

      Delete
  3. bekas pasu cantik2 membantu suasana menarik atas meja sbagai hiasan

    ReplyDelete
  4. cantik2nya.. tapi, pepokok kalau letak kat atas meja SN, macam tak mau hidup... sejuk sangat kot.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaa sama macam kat office lama Reen. Tak nak hidup. Tapi kalau pokok cactus ni tak pasti, tak pernah cuba.. Kui kui kui.

      Delete
  5. Cantiknyaaaaaa! Walaupun hanya kaktus yang senang dijaga, kalau ada vitamin M dalam diri, memang payah gak. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa vitamin M ya. Ayat kias yang terbaik. Hahahaaa

      Delete
  6. dh lma mengidam nk tanam tp slalu diperlekehkn so terbantut niat.hahaha

    ReplyDelete
  7. Pokok yg paling mudah jaga n x byk cingkadak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi yup. Cuma satu je kelemahan.. Xleh guna utk masakan. Hanya hiasan semata-mata. 😜

      Delete
  8. lawa. mek pernah bela cactus ni. time mula mula pegi cameron dlu beli la 3 pasu kecik tu. gigihnya lahai jaga, letak tepi tingkap blik. tak sedar bile mase jatuh. dah jatuh berterabur habis, tanam balik pn matik jugak. hmm, kesian 3 beradik cactus tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangnya Mek.. Kenangan waktu pergi Cameron dan beli cactus. Macam mana boleh jatuh mek?

      Delete